مظلومی تنهاتر از دایی / خواب خرگوشی استقلال!
نوشته شده توسط : alireza


صاحبان امروز استقلال مدعی هستند که به شکست مقابل صنعت نفت نیاز داشته‌اند چراکه مغرور شده‌اند!

این حرف را هم می‌پذیریم چراکه غرور عاملی بود برای بد بازی کردن استقلال اما این دلیل کافی نیست و استقلال ضعفها و زخمهای دیگری هم دارد که نباید زیر سایه غرور پس از دربی گم شود و به آنها توجه نشود.

***

خبر رسید که جباری چند هفته در استقلال نخواهد بود و به این ترتیب فرمانده و کارگردان آبیها که تیم را جمع و باز می‌کرد دیگر در کنار استقلال حضور ندارد و این قطعا به معنای ضعف شدید استقلال خواهد بود چراکه استقلال در کارهای تیمی و گروهی بشدت ضعیف عمل می‌کند و بیشتر از کارهای گروهی به تکنیک فردی وابسته است که یکی از آنها که با خلاقیت و تکنیک فردی‌اش استقلال را راهبردی می‌کرد مجتبی جباری بود؛ مرد شماره 8 و طراح دکوراسیون استقلال!

دوباره به استقلال نگاه کنید؛ تاکیک تیمی در پایین‌ترین حد ممکن است و خلاقیت فردی در اوج!

البته دور از انصاف است که اینچنین انتقادی داشته باشیم اما نگوییم که برای هماهنگ شدن و داشتن تاکتیک گروهی زمانی بسیار بیشتر از 4 ماهی که این تیم تشکیل شده را نیاز دارد و باز دور از انصاف است که به این مسأله توجه نکنیم که استقلال تخریب شده بود و از نو ساخته شد اما این همه دلیل ضعف تاکتیکی استقلال نیست و بلکه آبیها از فقر مغز متفکر تمرینی و تئوریک هم رنج می‌برند. کاراکتری شاید شبیه نامجومطلق،‌ مجید صالح، مجید جلالی (زمان مربیگری مایلی‌کهن)،‌ ابراهیم‌زاده زمان سرمربیگری لوکا بوناچیچ و...

استقلال در روز مسابقه کم و کسری ندارد و مظلومی کارش را درست انجام می‌دهد اما در طول هفته و آنجا که باید پس از دریافت آنالیز از آنالیزورها برنامه تمرینی مشخص و اجرا کند چنین گزینه‌ای ندارد! مظلومی هم به عنوان سرمربی که باید تصمیمهای کلان‌تری بگیرد بعضا به این بخش ورود می‌کند که این ورود او را از بررسی بیشتر و آنالیز و مهره چینی بهتر غافل می‌کند. در واقع استقلال مغز متفکر می‌خواهد کسی که خوب فکر کند و خوب تمرین بدهد و نتیجه کارش را در اختیار سرمربی قرار دهد.

استقلال پرمهره است و برخی از مهره‌هایش هم در حد سوپراستارها هستند (مجیدی، میداودی و جباری) اما شاید به همین دلیل هنوز زیاد جدی به حرکت بیشتر احساس نکرده است ضمن آنکه شاید دلیل دست روی دست گذاشتن استقلال و پر نکردن این خلأ حرکت رو به جلوی غیرقابل پیش‌بینی استقلال هم بوده باشد چراکه این تیم بسیار خوب بازیکن گرفت و با مظلومی خیلی زود به ترکیب فیکس خود نزدیک شد و خوب هم نتیجه گرفت تا جایی که جزء مدعیان قهرمانی هم شناخته شد اما اگر این جای خالی را پر کنند آبیها هم مظلومی را برای کارهای مهمتر در اختیار بیشتری می‌گیرند و هم حرکت رو به جلوی آنها خیلی سریع‌تر اتفاق می‌افتد.

باید دید که آیا استقلال در خواب این نتایج و بردهای خوب خودش می‌ماند یا اینکه بیدار می‌شود و برای قهرمانی خیز برمی‌دارد؟ چندی پیش نوشتیم دایی تنهاست اما انگار مظلومی از دایی تنهاتر است!





:: موضوعات مرتبط: خبر های تیم ما , ,
:: بازدید از این مطلب : 574
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : 25 آبان 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: