حجازی:موافق جذب حوار نیستم، نشاط اکرم بهتر بود
نوشته شده توسط : alireza

اسطوره محبوب آبی‌ها با توجه به توانایی‌ها و تجربیاتی که دارد، حالا جدا از حضورش در باشگاه استقلال به عنوان مدیر فنی در خدمت باشگاه فولادگستر است.

*
می‌گویند ناصرخان آبش با لوکا در یک جوی نمی‌رود، خصوصا که هر دو آنها افراد جدی در کار هستند. حجازی اما از تفاهم کامل با لوکا می‌گوید: «لوکا حق دارد که بداخلاق باشد، اگر مربی سر تمرین جدی نباشد از سر و کولش بالا می‌روند. تمرین جای تمرین است. اینها 500 میلیون می‌گیرند تمرین کنند، نه اینکه بروند قر بدهند!»

از قرعه‌کشی بازی‌های جام باشگاه‌های آسیا خبر دارید؟
بله، من فکر می‌کنم که استقلال در گروه راحتی افتاده و قرعه نسبتا خوبی داشته است. من معتقدم که حریفان ما خیلی پرقدرت نیستند و می‌توانیم خیلی راحت به مرحله بعد صعود کنیم. در گروه ما پاختاکور حریف قدرتمندتری است. روی النصر امارات و تیم سوم هم نمی‌شود خیلی حساب کرد. من فکر می‌کنم که استقلال و پاختاکور از این گروه صعود کنند و به مرحله بعد برسند.
در مورد گروه بقیه نمایندگان کشورمان در این بازی‌ها چه نظری دارید؟
به این راحتی که نمی‌شود در مورد مشخصات این تیم‌ها صحبت کرد. باید آنها را آنالیز و ارزیابی کرد. اگر قرار باشد که خیلی کوتاه در این مورد صحبت کنیم، باید بگویم که به نظر من ذوب‌آهن هم با قرعه خوبی روبه‌رو شده، ولی این شرایط برای پرسپولیس و سپاهان وجود ندارد و من احساس می‌کنم که این دو شرایط سخت‌تری نسبت به دیگر تیم‌های ایرانی حاضر در این مسابقات دارند.
در مورد عملکرد استقلال چه صحبتی دارید؟
ما در مجموع کارنامه خوبی داریم. بازی‌های نسبتا خوبی انجام داده‌ایم و مسوولان هم از نتایج استقلال راضی هستند. البته این تمام اهداف ما نیست، چون قصد داریم تا در نیم‌فصل دوم بازی‌های بهتری را انجام دهیم و نتایج بهتری را کسب کنیم. اگر بتوانیم به این مهم برسیم و هواداران را راضی کنیم، بهترین کار را انجام داده‌ایم. چون کسی توقع ندارد که استقلال بیاید و مثل بارسلونا بازی کند. مهم پیروزی و کسب سه امتیاز است که الان تا حدود زیادی موفق بوده‌ایم. ان‌شاا... در نیم‌فصل دوم از لحاظ کیفی هم بازی‌های بهتری را انجام می‌دهیم.
پس به استقلال امیدوار هستید؟
من فکر می‌کنم که استقلال، سپاهان و ذوب‌آهن تیم‌های برتر لیگ هستند. نه اینکه بقیه تیم‌ها مثل پرسپولیس بد باشند. من فکر می‌کنم که این تیم‌ها برای کسب رتبه اول تا سوم شانس بیشتری دارند. تیم مطرحی مثل پرسپولیس فعلا شرایط خوبی ندارد و اگر این وضعیت ادامه داشته باشد، نمی‌توان به آینده سرخ‌ها خیلی خوشبین بود.
استقلال حوار ملامحمد را هم جذب کرد.
راستش را بخواهید من موافق جذب حوار ملامحمد نبودم و به نظرم او نمی‌تواند خیلی به استقلال کمک کند. حوار حتی وقتی که در پرسپولیس بود، بازیکن بی‌نظمی بود. اگر حوار همین مسیر را ادامه دهد، نه به نفع استقلال است و نه به نفع خودش. من معتقدم که نشاط اکرم از حوار موثرتر بود، ولی حیف که این انتقال انجام نشد. به هر حال اگر حوار به استقلال بیاید، از او استقبال می‌کنیم و امیدواریم که با انجام رفتار حرفه‌ای بتواند بازیکن خوب و موثری برای استقلال باشد.
البته با توجه به مصدومیت میداوودی و غیبت او، جذب حوار می‌تواند به سود استقلال باشد.
میداوودی یکی از بهترین بازیکنان استقلال است و غیبت او در بازی‌های استقلال به تیم ما ضربه می‌زند. شاید با آمدن حوار و انجام بازی‌های خوب، او بتواند به استقلال کمک کند، ولی میلاد چیز دیگری است و اگر بتواند در بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا برای استقلال به میدان برود، کمک خوبی برای تیم ماست.
حتما از اینکه پای برهانی به گلزنی باز شده، خوشحال هستید؟
آرش مهاجم باهوشی است. اگر برهانی از لحاظ شرایط روحی و روانی در وضعیت خوبی باشد، می‌تواند بازی‌های خوبی را برای استقلال انجام دهد. برهانی در بازی با پاس هم دو گل خوب را برای استقلال زد تا هم روحیه‌اش تقویت شده باشد و هم اینکه خودش را پیدا کرده باشد.
در مورد کریم باقری و خداحافظی او از فوتبال صحبت‌هایی از سوی بعضی از پیشکسوتان انجام شد. در این مورد نظری ندارید؟
کریم باقری یکی از بازیکنان بزرگ و مطرح فوتبال ایران است. باید طوری با او رفتار می‌شد که شان و شخصیتش حفظ شود. باقری خیلی غریبانه از فوتبال خداحافظی کرد و رفت. شاید اگر به هر بازیکنی در حد و اندازه‌های باقری می‌گفتند 90 دقیقه کنار زمین گرم کن، ناراحت می‌شد و می‌رفت. به نظر من باقری خیلی طاقت آورد و خیلی مظلومانه قید همه‌چیز را زد. باقری می‌توانست به پرسپولیس کمک کند، ولی این اتفاق نیفتاد و نگذاشتند او در پرسپولیس بماند.
در مورد وضعیت شما در فولادگستر هم صحبت‌های زیادی می‌شود. در این مورد چه صحبتی دارید؟
من روز دوشنبه تبریز بودم. صبح رفتم و 12 شب برگشتم. خدا را شکر فولادگستر کادر خوبی دارد و راس همه اینها آقای زنوزی با دلسوزی خوبی که دارد، می‌تواند به فولادگستر و فوتبال ایران کمک‌های زیادی کند.
گفته می‌شود که شما و لوکا بوناچیچ ارتباط خوبی با هم ندارید!
این حرف‌ها دروغ است. من و لوکا ارتباط خوبی با هم داریم.
از یک طرف می‌گفتند شما لوکا را برای مربیگری فولادگستر انتخاب کرده‌اید و از طرف دیگر هم گفتند که لوکا گفته اگر حجازی باشد، من نیستم!
این دروغ‌ها را باور نکنید. من و لوکا ارتباط خوبی داریم. لوکا تا امروز همکاری خوبی با من داشته. خیلی راحت با هم بحث می‌کنیم و لوکا در مورد وضعیت فنی فولادگستر به من گزارش می‌دهد. ما تفاهم کامل داریم و هیچ مساله‌ای بین ما وجود ندارد.
اما می‌گفتند که کار کردن با لوکا خیلی سخت است.
من خودم هم فکر نمی‌کردم که تا این حد با لوکا تفاهم داشته باشم. او مرا قبول دارد. همیشه می‌گوید که حجازی آدم رک و راستی است و چون ما به هم احترام می‌گذاریم و همدیگر را قبول داریم، می‌توانیم با هم کار کنیم.
لوکا بداخلاق نیست؟
چرا، هست! در تمرینات بداخلاق و سختگیره، اما بیرون از تمرینات این‌طوری نیست. خود من هم چنین رفتاری دارم و با لوکا موافق هستم. محل تمرین جای تمرین کردن است و شوخی وخنده برای جای دیگری است. متاسفانه بعضی‌ها فکر می‌کنند که باید بروند سر تمرین و تفریح کنند. بازیکن 500 میلیون تومان می‌گیرد و به جای تمرین کردن می‌رود قر می‌دهد! می‌رود تفریح می‌کند! اینکه نشد حرفه‌ای.
منظورتان از این صحبت‌هایی که کردید چه بود؟ به آنهایی که پارتی رفته بودند کنایه زدید؟
(خنده) من حتی نمی‌دانم ماجرا چه بوده. دوست ندارم در مورد این چیزها تحقیق کنم و چیزی بدانم. هر کسی پاسخگوی اعمال و رفتار خودش است و نباید در کار دیگران دخالت کرد. ما با یک آدم به عنوان یک فوتبالیست قرارداد می‌بندیم و در همان مسیر حرفه‌ای وقتی از او توقع داریم تا جواب ما را بدهد، کم‌کاری کند، جریمه و اخراج می‌شود.





:: موضوعات مرتبط: حرف های کادر فنی , ,
:: برچسب‌ها: حجازی ,
:: بازدید از این مطلب : 373
|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : 19 آذر 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: